Stimati colegi,
Cu bucurie va anuntam ca este semnata de catre domnul ministrul Radu Berceanu anexa nr. 2 la legea 43, referitoare la reteaua de drumuri ce urmau sa fie modernizate conform Tratatului de Aderare a Romaniei la UE, anexa pentru care APTE 2002 si FORT, facand front comun, au depus eforturi sa convinga MTI a permite colegilor sa le foloseasca la portanta nominala promisa prin Tratat, deoarece neefectuarea modernizarilor in grafic nu este vina transportatorilor romani. Mai mult decat atat, restrictiile de tonaj pe aceste sectoare de drum erau valabile DOAR pentru transportatorii romani, cei straini puteau circula fara restrictii, conform dreptului de libera circulatie convenita prin Tratat. Poate acum, cei ce nu au inteles inca marele avantaj creat prin eliminarea AST-urilor, vor vedea ca incet-incet lucrurile incep sa intre intr-un fagas normal. Vor vedea ca munca in echipa, pe termen lung, poate da roduri la nivel inalt.
Azi (sau maine), in Monitorul Oficial, va fi publicata lista drumurilor � reteaua de 9600 km de drumuri nationale care, odata cu data publicarii, vor avea portanta de 11,5 tone / axa, respectiv 40 tone masa total maxima autorizata.
Speram ca, prin aceasta masura, toti colegii de la transportul de marfa, abuzati si haituiti pentru depasiri de cateva sute de kg, pe drumuri nationale ce trebuiau sa fie reabilitate, isi vor gasi, in sfarsit, linistea abordarii unor trasee care sa nu le mai provoace pagube materiale.
Multumim tuturor membrilor APTE 2002 si FORT care au facut posibila existenta noastra, care dupa multe eforturi a adus un astfel de rezultat concret. Din celelalte rezultate obtinute pana acum reiese clar ca doar unitatea ne confera sansa de a ne fauri un trai comun normal si de a intari puterea Breslei.
Speram ca si in continuare vom avea sprijinul dvs., pentru a continua, asa cum ne-am angajat inca de la infiintare, drumul catre normalitate.
In alta ordine de idei, din partea ARR s-a primit adresa nr. 13803/04.05.2010, prin care suntem invitati sa expunem abuzuri documentate ale autoritatilor de control pe timpul tranzitarii Ungariei, fapte ce vor fi dezbatute in cadrul unor intalniri la nivel inalt intre autoritatile romane si maghiare, la care APTE 2002 si FORT si-a manifestat disponibilitatea de a participa.
Pe aceasta cale lansam intrebarea catre colegi :
In viziunea Dumneavoastra, care sa fie urmatorul pas important in interesul Breslei ?
Drumuri bune tuturor!
Cu stima,
Mayer Siegfried – secretar APTE 2002 , secretar general FTE (Federatia Transportatorilor Europa),
Hagiu Augustin – presedinte FORT