+40 764 406 955 office@apte2002.ro

LISTA PRINCIPALELOR PROBLEME PE BAZA OG-HU 57/2007

aug. 23, 2021 | 0 comentarii

Lista principalelor probleme pe baza O.G-HU 57-2007 in viziunea APTE 2002
 
         Pentru abaterile de la Regulamentul 561/2006, autoritatile Republicii Ungare pot dispune sechestrarea autovehiculului, pana la plata sumei asiguratoare de plata al amenzii. Vom expune unele abateri, care sunt frecvent infaptuite si care sunt amendate :
–         Pentru neselectarea aparatului tachograf pe pozitia PAT, intre pauza dintre cele doua (sau trei) perioade de conducere,
–         Pentru neselectarea aparatului tachograf pe pozitia PATRAT, la pornirea in cursa,
–         Pentru neselectarea aparatului tachograf pe pozitia CIOCANE, in momentul in care sunteti supusi unui control NKH, ORFK, VPOP,
–         La intrarea in Republica Ungara, in cazul in care aveti dubii ca aveti depasire de greutate, solicitati cantarirea camionului si bonul de cantar. FARA  BON  de cantarire sa nu parasiti locul cantaririi ! Experienta ne spune, ca osia care la Nickelsdorf are 10.500 kg., la Nagylak va avea (presupunere) 11.510 kg. si veti fi amendati ! Trebuie stiut ca limita maxima de greutate pe axa in Ungaria este de 11.000 kg. pentru autovehiculele prevazute cu perne de aer si la aceasta se admite o toleranta de maxim 500 de kg. (in total este legal de a circula cu pana la 11.500 kg. pe axa tragatoare). In cazul in care se va constata o greutate de 11.501 kg., nu veti avea o depasire de 1 kg., ci de 501 kg. fata de MTMA pe axa si se vor lua masuri in conformitate cu aceasta depasire de greutate. 
–          Verificati inainte de a porni in cursa completarea corespunzatoare a rubricilor CMR, posesia contractului de leasing, contractul de munca si/sau al legitimatiei de seviciu cu poza vizata, valabilitatea copiei conforme, a verificarii tachograf (inclusiv sa verificati daca dimensiunile de cauciuc inscrise in aceasta, corespund cu cele montate pe axa tragatoare), atestat profesional, ITP, etc.,
–         Pentru depasirea timpilor de conducere, pentru intreruperea (prin miscarea autovehiculului) a timpilor de odihna, pentru incalecarea pe pauza de odihna zilnica si/sau saptamanala , sunteti obligati ca inainte de a fi controlati de organele competente, sa inscrieti pe verso a diagramei motivele depasirii, miscarii autovehiculului, sau a folosirii unei diagrame pe o perioada ce depaseste perioada pentru care a fost conceputa (incalecare), in general notati orice neconformitate motivabila pe verso la diagrama.
–         Verificati existenta si valabilitatea a cel putin doua extintoare / autovehicul,
–         Verificati existenta trusei medicale in termen de valabilitate si omologata de Min.Sanatatii, set de becuri de rezerva, (trusa ADR, daca este nevoie), santurile cauciucurilor sa fie de 2 – 4 mm., pe timp de iarna sa aveti un set de lanturi antiderapante,
–         Lista nu este nici pe departe completa, asteptam si impartasirea experientelor dumneavoastra.
––––––––––––––––––––––––––––
     Din motiv ca multe aspecte ale modului de control ale autoritatilor maghiare forteaza limitele legalitatii si au caracter de impozit, actionand in litera si nu in spiritul Regulamentului EC 561/2006, APTE 2002 are urmatoarea pozitie fata de aceasta practica :
       – Consideram  ca sursa primordiala a problemelor intampinate de conducatorii auto romani, in timpul tranzitarii teritoriului Ungariei si in special la frontiera comuna a Romaniei cu Ungaria, se datoreaza in special aplicarii prevederilor O.G. (HU) 57/2007, ordonanta care, in viziunea noastra, nu corespunde in toate elementele sale, prevederilor Regulamentului EC 561/2006, in ceea ce priveste prevenirea  evenimentelor rutiere negative, amendarea in raport cu abaterea comisa a nerespectarii acestui Regulament si reala garantare a sigurantei participarii in trafic al cetatenilor.
         Motivatia acestui demers, fara a pretinde ca este o motivatie completa, dar considerand-o oportuna, incercam sa o formulam prin urmatoarele observatii :
–    Cuantumul amenzilor indreptate catre transportatorii romani nu este in raport direct cu gravitatea abaterilor de la Reg. EC 561/2006  si amendeaza excesiv unele neconformitati, considerate de noi  minore si care pot fi usor introduse in aria abuzurilor. 
–         Ordonanta nu cuprinde prevederi de clementa sociala si/sau posibilitatea de a aplica doar un
 simplu avertisment, notiunea de averitsment fiind introdusa si in legislatia romana dar si in cea europeana, pentru acei conduc�ftori auto, care se afla la prima abatere.
–         Protestam vehement, impotriva practicii de sechestrare a camioanelor, pana la plata
 integrala a unei amenzi aplicate pentru o pretinsa abatere de la Reg. EC 561/2006, deoarece se poate usor considera sechestru pe bunul propriu. Consideram ca nu sunt intrunite conditiile aplicarii prezumtiei la nevinovatie al conducatorului auto, prin aceasta metoda se creaza prejudicii grave si celor ce sufera  colateral in urma acestui act, respectiv si beneficiarului marfurilor, expeditorului acestora, proprietarului camionului, etc. Propunem a se analiza masuri alternative de a garanta plata amenzii, eventual si introducerea unui sistem de monitorizare a conducatorului auto si/sau al companiei exploatatoare al automarfarului si in cazul in care nu a mai savarsit abateri de la Reg. EC 561/2006, sau nu are datorii provenite din amenzi neplatite catre autoritatile maghiare, sa nu se aplice procedura sechestrarii.
–         Incadrarile la diferite grupe de abateri , conform O.G. (HU) 57/2007, ale unor activitati ce nu
 sunt clar mentionate ca abateri de catre Reg. EC 561/2006, cum ar fi  :
a.       Amendarea conducatorului auto, pentru neselectarea corespunz�ftoare a starii de activitate
 (semnul patrat in loc de pat, abatere considerata de noi minora) si o incadreaza la folosirea incorecta a aparatului tachograf drept urmare,  se amendeaza cu o suma ce sugereaza o abatere grava, cu toate ca, din inregistrarile aparatului tachograf, ca urmare a asa zisei abateri, se pot delimita clar tipurile de activitate desfasurate de conducatorul auto, deci  nu a savarsit nicio abatere grava in esenta.
b.      Amendarea conduc�ftorului auto, in cazul transportului de marfuri sub regim ADR, pentru
motivul ca specificatiile despre marfa din CMR nu sunt traduse si in limba maghiara. Ele sunt necesare de a fi mentionate in limba vorbita de conducatorul auto, eventual si intr-o limba de circulatie larga internationala (engleza, franceza, germana ).
c.        In general, folosirea  O.G. (HU) 57/2007, din cauza ambiguitatii in descriere a abaterilor,
 folosind descrieri foarte generale ale unor situatii considerate ca abatere, da posibilitatea agentului constatator, de a incadra ca abatere si situatii pe care noi nu le consideram ca fiind in concordanta cu nerespectarea prevederilor Reg. EC 561/2006.
                                          
–         In cazul in care, conducatorul auto este obligat sa stationeze si sa inainteze fractionat, din cauza timpilor lungi de a intra in terminalul vamii maghiare, multi conducatori auto, din vina metodei greoaie de tranzitare al punctului vamal, deoarece , contrar declaratiilor organelor Vamii si Garzii financiare maghiare (VPOP), ca nu efectueaza controale in punctele vamale, doar in adancimea tarii, ele sunt efectuate cu meticulozitate sporita de catre ei, chiar in incinta fostei vami, incalcand astfel principiile Comunitatii Europene de libera circulatie a marfurilor si ingreunand artificial tranzitarea punctului vamal. Se ajunge ca acel conduc�ftor auto care este controlat, din cauza ca nu se accepta pauze mai mici de 15 minute ca intrerupere in conducere, pauze considerare de regulamentul european ca abateri regulamentare, sunt amendaALi pentru nerespectarea timpilor de conducere si/sau odihna, chiar daca au parcurs doar cativa kilometri, dar in fractiuni mici, urmand coloana artificial formata chiar de catre controlorii vamali, blocand fluxul de intrare in Ungaria, prin controlul negat, dar existent in punctele vamale comune.
–   Mentionam, ca o problema de sine statatoare, ce are ca efect o nejustificata aglomerare a automarfarelor la trecerea frontierei cu Ungaria, existenta unor puncte de control  VPOP  permanente in incinta fostei vami, ce au ca scop declarat controlul produselor accizabile si stoparea contrabandei, dar in realitate, au activitatea preponderent axata pe controlul respectarii Reg. EC 561/2006 si de a aplica cat mai multe amenzi pe baza O.G. (HU) 57/2007 .
–         Din 01.09.2008, a intrat in vigoare colaborarea intre Kozut kht (AND din Ungaria) si VPOP (Vama si Garda financiara maghiara), referitoare la amendarea si de catre VPOP a depasirilor de greutate si/sau gabarit al autovehiculelor. La intrarea in Ungaria, venind din spatiul Schengen inspre Romania, nu intotdeauna exista posibilitatea de autocantarire din proprie initiativa a automarfarelor , pentru eventuala solicitare de autorizatii de supratonaj  si chiar dac�f exista, cei ce o solicita, daca nu depasesc limitele admise, conform acelei cantariri, nu primesc buletine de cantarire de la statiile de cantarire ale Kozut kht., cu care ar putea dovedi, in caz ca la iesirea inspre Romania, in momentul cantaririi se constata totusi depasiri ale MTMA si/sau gabarit, ca la intrarea in Ungaria, tot pe un cantar omologat al Kozut kht. nu  s-au constatat probleme.
–         Consideram ca nu este asigurat dreptul la o reala contestare a Hotararilor de sanctionare , prin faptul ca prima si a doua instanta de solutionare a acestei contestatii se face prin forurile superioare ale aceleiasi autoritati care a aplicat amenda, cu plata unei taxe de timbru consistent, ce se percepe la fiecare pas de contestare, in locul  adresarii catre o Judecatorie competenta,  fapt ce ar suspenda plata amenzii, pana la Hotararea definitiva de sanctionare. Sa nu uitam, ca TOATE amenzile date de catre VPOP sunt  platite deja in momentul depunerii contestatiei, act fortuit de sechestrarea autovehiculului, pana la plata amenzii ! Deci in acest caz suntem cumulat nedreptatiti, inca inainte de a se afla daca intr-adevar s-a infaptuit o abatere de la Reg. EC 561/2006, sau nu.
–          La toate intrevederile de pana acum dintre autoritatile romane si ungare, s-a accentuat faptul ca aceste controale se efectueaza in mod intamplator, in mod aleatoriu, fara a face diferentieri in functie de tara de inmatriculare a autovehiculului. Cum se explica totusi, ca in vama maghiara, in mod intamplator, in mod aleatoriu, autovehiculele controlate sunt aproape in exclusivitate inmatriculate in Romania si Bulgaria ?
–         La baza emiterii Hotararii de sanctionare a conducatorului auto, sta si o declaratie, precum ca acest conducator auto, a luat la cunostinta fapele de care se pretinde ca se face vinovat, le recunoaste si este de acord cu Hotararea de amenda, cu toate ca soferul nu cunoaste limba maghiara, deci nu poate sa aprecieze justetea Hotararii. Acest lucru se intampla cu complicitatea unui asa numit translator, care semneaza aceasta hotarare pretiparita (!?), la care soferul nu poate (doar daca insista) sa-si adauge observatiile si/sau obiectiile si daca nu semneaza Hotararea, considerand-o neantemeiata, semneaza in locul lui translatorul, sau un alt martor .
–           Consideram oportuna, sensibilizarea urgenta a organelor competente romane, de a exercita presiuni asupra organelor competente maghiare, de a amenda aceasta Ordonanta Guvernamentala maghiara 57/2007, deoarece consideram ca este un atac direct la demnitatea umana, nu respecta prezumtia de nevinovatie, incalca flagrant drepturile de aparare impotriva abuzurilor autoritatilor, depaseste atributia sa de a preveni unele evenimente rutiere grave, survenite din nerespectarea timpilor de conducere si odihna, prevazute in Reg. EC 561/2006 si se axeaza IN EXCLUSIVITATE, pe a aduce venituri nejustificate la bugetul Ungariei, injuste, disproportionale fata de abaterile minore de la acest Regulament EC 561/2006.
 
       Asteptam sugestiile, sesizarile dumneavoastra, precum si experientele legate de acest subiect, la adresa  mayer@apte2002.ro  sau office@apte2002.ro

COLABORATORI