Asociatia Patronala a Transportatorilor Europa 2002
Comunicat APTE 2002
Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 , cu privire la demersurile ntreprinse la Bruxelles din data de 25 martie 2015 , emite următorul comunicat:
Av nd n vedere faptul că prevederile noii legi al salariului minim din Germania ( Mindestlohngesetz – presc. MiLog ) afectează n mod direct activitatea transportatorilor din Rom nia și av nd n că pe ordinea de zi a lucrărilor Parlamentului European din data de 25.03.2015 s-au aflat ca subiecte de dezbatere Nivelurile minime de salarizare n sectorul transporturilor precum și Conformitatea cu dreptul UE a dispozițiilor germane privind salariul minim n sectorul transporturilor , Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 a hotăr t să trimită o delegație la Parlamentul European , care a fost mandatată să poarte discuții cu europarlamentarii rom ni nainte de dezbaterile din plen și să participe , n calitate de observator, la aceste dezbateri .
Delegația APTE2002 condusă de președintele Pop Adrian Virgil , n data de 25.03.2015 la ora 12:00 , a ajuns la Parlamentul Europei unde a fost primit de mai mulți europarlamentari rom ni, discut ndu-se despre impactul legii salariului minim din Germania asupra activității transportatorilor rom ni, precum și despre caracterul nelegal și abuziv al acestei legi n raport cu prevederile și principiile statuate n Tratatul de aderare la Uniunea Europeană precum și cele din Tratatul privind Funcționarea Uniunii Europene.
Europarlamentarii rom ni au fost destul de receptivi la problemele expuse și s-au luat n discuție mai multe modalități de lucru prin care , prin intermediul competențelor instituționale ale UE, să se ajungă la eliminarea acelor reglementări din legea germană care ncalcă regulile de concurență și competiție loială n cadrul uniunii , libera circulație a mărfurilor și serviciilor, precum și accesul liber pe piața UE .
După ntrevederea cu europarlamentarii rom ni, delegația APTE2002 a revenit la Parlamentul European la ora 19:00 pentru a participa n calitate de observator la dezbaterile din plen unde , după cum s-a precizat n cele de mai sus , urma să se dezbată cu privire la nivelurile minime de salarizare n transporturi precum și privitor la conformitatea cu dreptul UE a dispozițiilor germane privind salariul minim. nainte de dezbateri delegația APTE2002 a mai avut o scurtă ntrevedere cu europarlamentarii rom ni , care iarăși ne-au asigurat de tot sprijinul n demersuri.
Dezbaterile din Parlament au nceput cu ntrebarea cu solicitare de răspuns oral al europarlamentarei Marita Ulvskog adresată comisarului european Violeta Bulc , deținătoarea portofoliului transporturilor , referitoare la condițiile de angajare, inclusiv nivelurile minime de salarizare, aplicabile sectorului transporturilor.
Răspunsul D-nei Comisar Violeta Bulc a fost unul ncurajator, deoarece aceasta , n mod voalat și-a exprimat dezacordul cu privire la orice legiferare națională care ncalcă dreptul UE și că instituția Comisiei Europene lucrează la noi norme care să reglementeze activitatea transporturilor pe teritoriul Uniunii Europene , aceste norme intr nd n vigoare n 2016 . Din expunerea D-nei Comisar se poate deduce faptul că n cadrul Comisiei se monitorizează n mod permanent efectele legilor naționale incidente asupra activități de transport comunitar , iar caracterul transnațional al acestei activități necesită reglementări prin prisma principiului subsidiarității ( mai multă reglementare unională) .
n cadrul dezbaterilor au luat cuv ntul mai mulți europarlamentari , at t din statele din de est c t și din vestul Europei , – mai ales din Germania – , impresia generală fiind că n jur de 80% dintre intervenienți și-au exprimat n mod clar și indiscutabil dezacordul cu privire la legea germană n discuție , chiar și unii europarlamentari germani recunosc nd că legea MiLog are reglementări abuzive și trebuie reconsiderată aplicabilitatea ei . Este important de menționat faptul că europarlamentarii din Europa de Est , prin intervențiile lor , s-au solidarizat n mod exemplar mpotriva legii MiLog , opiniile lor fiind unanime n privința stopării efectelor acesteia.
După incheierea dezbaterilor din Parlamentul European delegația APTE2002 a luat hotăr rea de a reveni la instituțile europene și de a continua munca de informare a acestora cu privire la problemele reale cu care se confuntă transportatorii rom ni n activitatea lor pe teritoriul Uniunii Europene.
Cu stimă,
Conducerea APTE 2002